Followers

Monday, May 30, 2011

Aku Dalam Dilemma

30 may 2011 @ Isnin merupakan hari dimana sharule kini dalam dilema..sharuLe  x tahu apa yg sharuLe lakukan sekarang adalah betul atau tidak..dan hal ini berkenaan dengan keputusan dalam mencapai sesuatu matlamat dalam hidup sharuLe..hmmm..luaran Nampak happy, tapi dalaman SharuLe Allah S.W.T jer yg tau..sharuLe buat mase ni telah hilang keyakinan dlm diri shaRule…erm..entahlah..Knape  sharule jadi macam nie…sharuLe buat masa nie dibayangi bayang2 jahat yg sentiasa menyelubungi yg menyebabkan sharule sering saje berasa sedih dan terpinggir… Sharule hilang keyakinan diri,,,sharule hilang sesuatu yg berharga dlm hidup sharule…sharule rase serba salah dan berasa menyesal atas apa yg sharule lakukan…sharule macam hilang arah tuju yg selama ini dipandu oleh iman sharule sendiri…sharule perlukan dorongan dr teman,,kawan2,,keluarga dan sahabat baik sharule sendiri..sharuLe sedih sgt2 atas ape yg sharule lakukan..sharule rasa hendak lari dari masalah,tp masalah tersebut sering mengejar bayang2 sharule sendiri,,apa yg harus sharule lakukan??ape yg sharule perlukan???hmm…tolong sharule please….. :’(

Tuesday, May 10, 2011

Sekolah- Sekolah ku.. ( SELAMAT HARI GURU )

Aku nak kongsikan sedikit tentang sekolah-sekolah yg pernah aku duduk dulu..,


Sekolah kebangsaan Lumba Kuda




Inilah sekolah yg 1st skali aku masok time tahun 1 iaitu pada tahun 1997. Sekolah ni byk menyimpan kenangan bg aku and kawan2 aku walaupon sekolah ni terletak di hadapan rumah aku jer...hihi...selangkah jer dah sampai...Hari2 lah aku nengok budak2 sekolah yg menimba ilmu pengetahuan kat sekolah nie...1st cikgu yg ajar aku kat sini ialah Pn. Rehal merupakan guru yg byk berjasa kat sekolah ni..Kalau x silap, cikgu nia mengajar aku subjek BM, MATH and seni...kerana cikgu nilah aku pandai menulis dan membaca..TERIMA KASIH CIKGU,,tp aku bersekolah kat sini just sampai tahun 3 jer..

Sejarah sekolah..
Sekolah ini ditubuhkan pada tahun 1958. Idea untuk menubuhkan sekolah ini diusahakan oleh Encik Mohd. Yusup Bin Haji Omar. Semasa itu, beliau yang menjawat jawatan pengerusi Jawatankuasa Sekolah Kampung bersama dengan ahli-ahli jawatankuasa mendesak Majlis Tempatan dan Jabatan pendidikan untuk mendapatkan pertimbangan yang sewajarnya. Setelah mendapat restu maka sekolah ini dinamakan Sekolah Lumba Kuda kerana ia berdekatan dengan Padang Kelab Lumba Kuda.Bangunan sekolah yang pertama dibina pada 28 Februari 1958 dan diperbuat daripada kayu. Ia mempunyai 4 buah bilik darjah dan dapat menampung seramai 160 orang murid. kos pembinaannya ialah RM26 000. Pembukaan bangunan ini telah dirasmikan oleh Pengerusi Majlis Perbandaran Kuching iaitu Datuk William Tan.

Sekolah kebangsaan Asajaya Ulu



Sekolah ni pulak merupakan sekolah rendah kedua tempat aku menimba ilmu pengetahuan ,iaitu Sk Asajaya Ulu. Aku mula bersekolah di sekolah ini pada tahun 2000 iaitu keetika aku dalam tahun 4..Cikgu2 kat sini sumer best and baik2 belake..thanks cikgu....tp ade yg garang..cikgu sains..hihi..its ok,aku x dapat  lupekan masa cikgu sains tu marah kat aku..biaselah,budak nakal,,tapi aku mula meninggalkan sekolah nie pada pertengahan  tahun 2002 dan berpindah ke sekolah lain, iaitu Sk song kheng hai,,tp aku ambik paper UPSR kat sekolah asajaya nie..Sekolah Kebangsaan Asajaya Ulu atau nama ringkasnya SK Asajaya Ulu, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di D/A Ppd Samarahan, Jalan Dato Mohd Musa.

Sekolah kebangsaan Song Kheng Hai



Kat sekolah cina nilah aku sambong pelajaran aku iaitu SK SONG KHENG HAI pada tahun 2002, sementare jer . Cikgu Kat sekolah ni sumer2 ok n baik..cikgu math Garang la..tp aku sabo jelah..kawan2 kat sekolah sini pon bes..

Sekolah Menengah kebangsaan Lumba kuda (now PADUNGAN)



Kat sekolah nilah aku mule menjejaki ke alam  sekolah menengah iaitu SMK LUMBA KUDA dan Nama sekolah ni sekarang ialah SMK PADUNGAN. Sebelom aku melangkah ke sekolah nie,aku sempat la sekolah kat SMB ST THOMAS,,lepas tu pindah.. sekolah ni pon terletak kat sebelah sekolah rendah dekat rumah aku tue..hihi…dekat kan?? Cikgu kat sini baik, caring and senang bile mengajar kite org..aku blaja kat sini sampai tingkatan lima sehingga aku mendapat keputusan yg OK dlm SPM n PMR.Jasa cikgu2 kat sekolah nie memang xdapat aku lupekan.. Xdapat aku lupe masa aku jd pengawas..tu pon brape thun jer..

Sekolah Menengah kebangsaan Bandar Kuching No.1




Sekolah ni pulak sekolah Yg last sekali aku sekolah iaitu pada tahun 2008- 2009 ,iaitu SMK BANDAR KUCHING NO 1. Aku bersekolah kat sini Coz aku sambong Form 6. Majority student kat sini Chinese,coz terletak kat perumahan cina Yg berdekatan kat tHe Spring tue.. Cikgu yg banyak bersabar mengajar  aku IALAH cikgu Noresterwati (BM), cikgu Hamzan (PA1), cikgu Sony (sejarah),cikgu Eileen (PA2), and cikgu Liong (PP1 n PP2). BCOz cikgu2 nilah aku dpt keputusan yg OK hingga aku Berjaya masuk ke IPTA, UNIMAS. Thanks cikgu..


Selamat 
Hari 
Guru!!!!!





Saturday, May 7, 2011

101 TAFSIR MIMPI TENTANG DIRI SENDIRI & ORANG LAIN

1. Mimpi rambutnya putih : Akan cepat beruntung dalam usaha dan akan berumur panjang. 
2. Mimpi rambutnya merah : Akan mempunyai perasaan hati yang tidak enak. 
3. Mimpi rambut menutup mata : Akan mengalami celaan atau ejekan mendadak. 
4. Mimpi melihat rambut palsu : Akan ditipu orang yang disangka teman sendiri. 
5. Mimpi rambutnya seketika menjadi lebat : Akan memperoleh kegembiraan, bila sudah berkeluarga akan memperoleh anak. 
6. Mimpi rambut berjatuhan : Alamat kurang baik, akan bersedih hati. 
7. Mimpi potong rambut (bercukur) : Ada diantara sanak famili yang terganggu kesehatannya atau akan terpisah / bercerai dengan kekasihnya. 
8. Mimpi menyisir rambut : Kesengsaraan dirinya akan segera berubah. 
9. Mimpi mencat atau mewarnai rambut orang lain: Akan memperjuangkan sesuatu tetapi sia-sia.
10. Mimpi mencat atau mewarnai rambut sendiri : Harapan-harapan yang baik dalam bidang usaha. 
11. Mimpi mencuci rambut (keramas) : Akan mendapat gangguan hidup 
12. Mimpi memotong rambut orang lain : Akan memperoleh keuntungan atas biaya orang lain. 
13. Mimpi memiliki rambut hitam lebat : Akan memperoleh kesehatan yang baik. 

14. Mimpi mengepang rambut : Suatu persahabatan yang retak akan pulih kembali. 
15. Mimpi melihat rambut tumbuh di tangan : Suatu, alamat kurang baik. 
16. Mimpi melihat rambut keriting : Akan memperoleh keberhasilan dalam masalah cinta. 
17. Mimpi melihat seorang lelaki yang botak : Akan memperoleh penghargaan dan kekayaan. 
18. Mimpi melihat seorang wanita yang botak : Tanda kebencian. 
19. Mimpi kepala timbul luka-luka banyak : Akan memperoleh keuntungan. 
20. Mimpi kepala keluar tanduk : Akan ada perselisihan faham. 
21. Mimpi muka masam atau cemberut : Akan mengalami kerugian. 
22. Mimpi muka cantik molek : Akan bercinta dan bahagia. 
23. Mimpi muka hitam atau bernoda hitam : Akan kurang baik dalam sehari dua hari. 
24. Mimpi bercermin muka : Harus berhati-hati dalam segala tindakan. 
25. Mimpi melihat wajah sendiri : Akan muncul kesedihan. 
26. Mimpi melihat wajah yang hitam : Akan panjang umur. 
27. Mimpi wajah yang tersenyum : Akan memperoleh kesenangan dan teman baru. 
28. Mimpi melihat wajah jelek tidak karuan bentuknya : Akan muncul bencana. 
29. Mimpi membasuh wajah sendiri : Akan memperoleh masa depan yang lebih baik. 
30. Mimpi melihat wajah sendiri merah padam : Anda sedang jatuh cinta, tetapi dirahasiakan. 
31. Mimpi melihat wajah orang merah padam : Seseorang akan menyatakan cinta kepada anda. 
32. Mimpi berjenggot panjang : Akan bertapa atau berpuasa. 
33. Mimpi rambutnya digunting orang : Akan berpisah dengan kekasihnya. 
34. Mimpi melihat mukanya bergerak-gerak : Akan kesukaran memperoleh rezeki. 
35. Mimpi mempunyai janggut : Akan sehat, segar bugar 
36. Mimpi memotong janggut : Akan terjadi beberapa kerugian. 
37. Mimpi melihat janggut berwarna merah : Waspadalah terhadap gangguan dari teman berhati palsu (pengkhianat). 
38. Mimpi sepasang mata yang biru : Akan merasakan atau mendapatkan kasih sayang yang agung. 
39. Mimpi sepasang mata yang hitam : Peringatan agar anda waspada / berhati-hati. 
40. Mimpi sepasang mata yang juling : Akan kekurangan uang. 
41. Mimpi pancaran mata yang hangat / bernafsu : Akan kecewa dalam bercinta 
42. Mimpi sepasang mata yang berwarna hijau : Akan memperoleh teman yang setia. 
43. Mimpi tidak mempunyai mata : Alamat sudah dekat ajalnya. 
44. Mimpi melihat mata orang lain : Akan memperoleh emas atau perak. 
45. Mimpi melihat seorang yang buta : Akan ada sahabat yang meminta pertolongan pada anda. 
46. Mimpi diri sendiri bermata buta : Anda harus berhati-hati dalam pekerjaan. 
47. Mimpi bermacam macam : Akan bermain cinta kepada dengan orang yang diidam-idamkan (lama dirindukan). 
48. Mimpi hidung berdarah (mimisan) : Akan mengalami keberuntungan walau sekedarnya. 
49. Mimpi melihat seseorang yang berhidung besar : Alamat anda harus memikirkan diri sendiri. 
50. Mimpi melihat diri sendiri berhidung besar : Anda jangan pedulikan orang lain marah, sewaktu anda sedang menyelesaikan tugas yang sulit. 
51. Mimpi sukar bernafas melalui hidung : Akan memperoleh kesulitan tertentu. 
52. Mimpi melihat bibir yang merah, sedang tersenyum : Akan terjadi persahabatan yang hangat atau percintaan yang mesra. 
53. Mimpi melihat bibir yang jelek, cemberut : Akan terjadi persahabatan atau cinta yang memudar. 
54. Mimpi melihat bibir yang terkatub rapat : Akan menderita kerugian karena rasa iri hati. 
55. Mimpi melihat mulut seorang bayi : Akan memperoleh teman yang setia 
56. Mimpi melihat bibirnya sendiri : Alamat harus waspada dalam berbicara. 
57. Mimpi tak bisa berbicara (bisu) : Kata-kata anda tidak dipercaya oleh orang lain. 
58. Mimpi melihat telinga : Akan didesas-desuskan orang lain tentang anda. 
59. Mimpi melihat seorang bertelinga lebar / besar : Permohonan anda akan dikabulkan. 
60. Mimpi diri sendiri bertelinga besar : Akan memperoleh kegembiraan. 
61. Mimpi telinga sendiri diperban : Kepercayaan anda akan disalahgunakan orang. 
62. Mimpi membersihkan telinga sendiri : Persoalan anda akan terbukti. 
63. Mimpi menjewer telinga seseorang : Akan susah, karena kejahatan kekasih anda. 
64. Mimpi telinga anda yang dijewer : Peringatan suatu janji yang tidak anda tepati. 
65. Mimpi mempunyai pipi yang merah segar : Akan memperoleh harapan yang baik. 
66. Mimpi mempunyai pipi yang pucat : Akan merasa kekhawatiran atau kesedihan. 
67. Mimpi memakai lipstik (pemerah bibir) : Akan memperaleh sesuatu yang kurang menyenangkan. 
68. Mimpi mencabut atau mencukur bulu ketiaknya : Alamat lepas dari hutangnya. 
69. Mimpi air ludahnya bercampur riyak : Alamat akan kehilangan harta. 
70. Mimpi tangan anda terbakar : Akan ada orang yang iri kepada anda. 
71. Mimpi memandang tangan sendiri : Akan muncul kesedihan atau duka cita. 
72. Mimpi memiliki tangan yang kuat dan indah : Akan dapat menyelesaikan usah yang menguntungkan. 
73. Mimpi melihat tangan-tangan yang kecil : ' Akan mempunyai teman atau pelayan yang curang. 
74. Mimpi mencuci tangan : Akan memperoleh nama baik yang termasyhur. 
75. Mimpi Memiliki tangan yang bengkak : Akan cepat tersinggung dan marah. 
76. Mimpi melihat tangan yang terluka : Akan mengalami keadaan yang kurang menguntungkan atau merugikan. 
77. Mimpi kehilangan tangan kiri : Akan kehilangan ibu. 
78. Mimpi kehilangan tangan kanan : Akan kehilangan ayah. 
79. Mimpi menjabat tangan seseorang : Akan memperoleh sahabat yang baik. 
80. Mimpi memegang tangan di muka : Alamat mempercayai seseorang yang tidak ada gunanya (karena tidak bisa dipercaya). 
81. Mimpi melihat kuku-kuku tangan atau kaki : Akan memperoleh kepuasan keuangan. 
82. Mimpi melihat kuku-kuku yang panjang : Akan melakukan spekulasi yang tak menentu. 
83. Mimpi memotong atau mematahkan kuku : Akan terjadi kerugian keuangan pada diri anda. 
84. Mimpi mencat kuku : Akan dicap orang karena tingkah laku anda yang kurang baik. 
85. Mimpi memelihara kuku : Akan memperoleh kesuksesan yang baik. 
86. Mimpi melihat orang memelihara kuku : Berhati-hatilah terhadap orang yang suka menipu. 
87. Mimpi merawat kuku orang lain: Alamat ada tipu daya yang direncanakan. 
88. Mimpi melihat jari-jari yang kotor : Anda akan terlibat dalam usaha yang kotor. 
89. Mimpi jari anda terpotong : Akan didesas-desuskan orang. 
90. Mimpi menunjukkan jari anda kepada seorang : Teman-teman anda akan melupakan anda. 
91. Mimpi merasa sakit tenggorokan : Alamat akan ada perubahan cuaca atau keadaan. 
92. Mimpi memiliki tenggorokan yang kecil : Akan gagal usaha anda. 
93. Mimpi memiliki tenggorokan yang besar : Akan sukses usaha anda. 
94. Mimpi tenggorokan yang hidup : Akan mengalami kebahagiaan. 
95. Mimpi menanda tangani suatu surat atau dokumen : Akan memperoleh pekerjaan dengan gaji yang kecil. 
96. Mimpi menanda tangani selembar chek : Akan memperoleh kemakmuran. 
97. Mimpi badannya berkeringat : Akan memperoleh rezeki atau kebahagiaan. 
98. Mimpi berbadan gemuk atau kuat : Akan dimuliakan orang. 
99. Mimpi berbadan kurus : Akan menderita dan kekurangan. 
100. Mimpi badan keluar kutu atau luka-luka : Akan memperoieh rezeki atau sakitnya akan sembuh. 
101. Mimpi melihat perutnya sendiri : Akan terhindar atau terlepas dari, kesukaran.

mY home Town

mY home Town

serangkai dengannya~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...

Search This Blog