Followers

Tuesday, May 10, 2011

Sekolah- Sekolah ku.. ( SELAMAT HARI GURU )

Aku nak kongsikan sedikit tentang sekolah-sekolah yg pernah aku duduk dulu..,


Sekolah kebangsaan Lumba Kuda




Inilah sekolah yg 1st skali aku masok time tahun 1 iaitu pada tahun 1997. Sekolah ni byk menyimpan kenangan bg aku and kawan2 aku walaupon sekolah ni terletak di hadapan rumah aku jer...hihi...selangkah jer dah sampai...Hari2 lah aku nengok budak2 sekolah yg menimba ilmu pengetahuan kat sekolah nie...1st cikgu yg ajar aku kat sini ialah Pn. Rehal merupakan guru yg byk berjasa kat sekolah ni..Kalau x silap, cikgu nia mengajar aku subjek BM, MATH and seni...kerana cikgu nilah aku pandai menulis dan membaca..TERIMA KASIH CIKGU,,tp aku bersekolah kat sini just sampai tahun 3 jer..

Sejarah sekolah..
Sekolah ini ditubuhkan pada tahun 1958. Idea untuk menubuhkan sekolah ini diusahakan oleh Encik Mohd. Yusup Bin Haji Omar. Semasa itu, beliau yang menjawat jawatan pengerusi Jawatankuasa Sekolah Kampung bersama dengan ahli-ahli jawatankuasa mendesak Majlis Tempatan dan Jabatan pendidikan untuk mendapatkan pertimbangan yang sewajarnya. Setelah mendapat restu maka sekolah ini dinamakan Sekolah Lumba Kuda kerana ia berdekatan dengan Padang Kelab Lumba Kuda.Bangunan sekolah yang pertama dibina pada 28 Februari 1958 dan diperbuat daripada kayu. Ia mempunyai 4 buah bilik darjah dan dapat menampung seramai 160 orang murid. kos pembinaannya ialah RM26 000. Pembukaan bangunan ini telah dirasmikan oleh Pengerusi Majlis Perbandaran Kuching iaitu Datuk William Tan.

Sekolah kebangsaan Asajaya Ulu



Sekolah ni pulak merupakan sekolah rendah kedua tempat aku menimba ilmu pengetahuan ,iaitu Sk Asajaya Ulu. Aku mula bersekolah di sekolah ini pada tahun 2000 iaitu keetika aku dalam tahun 4..Cikgu2 kat sini sumer best and baik2 belake..thanks cikgu....tp ade yg garang..cikgu sains..hihi..its ok,aku x dapat  lupekan masa cikgu sains tu marah kat aku..biaselah,budak nakal,,tapi aku mula meninggalkan sekolah nie pada pertengahan  tahun 2002 dan berpindah ke sekolah lain, iaitu Sk song kheng hai,,tp aku ambik paper UPSR kat sekolah asajaya nie..Sekolah Kebangsaan Asajaya Ulu atau nama ringkasnya SK Asajaya Ulu, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di D/A Ppd Samarahan, Jalan Dato Mohd Musa.

Sekolah kebangsaan Song Kheng Hai



Kat sekolah cina nilah aku sambong pelajaran aku iaitu SK SONG KHENG HAI pada tahun 2002, sementare jer . Cikgu Kat sekolah ni sumer2 ok n baik..cikgu math Garang la..tp aku sabo jelah..kawan2 kat sekolah sini pon bes..

Sekolah Menengah kebangsaan Lumba kuda (now PADUNGAN)



Kat sekolah nilah aku mule menjejaki ke alam  sekolah menengah iaitu SMK LUMBA KUDA dan Nama sekolah ni sekarang ialah SMK PADUNGAN. Sebelom aku melangkah ke sekolah nie,aku sempat la sekolah kat SMB ST THOMAS,,lepas tu pindah.. sekolah ni pon terletak kat sebelah sekolah rendah dekat rumah aku tue..hihi…dekat kan?? Cikgu kat sini baik, caring and senang bile mengajar kite org..aku blaja kat sini sampai tingkatan lima sehingga aku mendapat keputusan yg OK dlm SPM n PMR.Jasa cikgu2 kat sekolah nie memang xdapat aku lupekan.. Xdapat aku lupe masa aku jd pengawas..tu pon brape thun jer..

Sekolah Menengah kebangsaan Bandar Kuching No.1




Sekolah ni pulak sekolah Yg last sekali aku sekolah iaitu pada tahun 2008- 2009 ,iaitu SMK BANDAR KUCHING NO 1. Aku bersekolah kat sini Coz aku sambong Form 6. Majority student kat sini Chinese,coz terletak kat perumahan cina Yg berdekatan kat tHe Spring tue.. Cikgu yg banyak bersabar mengajar  aku IALAH cikgu Noresterwati (BM), cikgu Hamzan (PA1), cikgu Sony (sejarah),cikgu Eileen (PA2), and cikgu Liong (PP1 n PP2). BCOz cikgu2 nilah aku dpt keputusan yg OK hingga aku Berjaya masuk ke IPTA, UNIMAS. Thanks cikgu..


Selamat 
Hari 
Guru!!!!!





No comments:

Post a Comment


mY home Town

mY home Town

serangkai dengannya~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog